IE vs Chrome/FireFox

Borttagen användare

Inlagt: 2009-11-23 16:26

Hej,

Har hittat vad jag tror en är en bug tror jag.  Vi har en skola där jag la upp 4 grupper. Tilldelade resursperson till skolan. Denna resurs person har en lagt upp 3 grupper till. Om jag lägger in mig som admin i varje grupp slutar min kombinerade kalender att funger. Den är alldeles blank och tom. Om jag plockar bort de grupper som skolans resursperson skapat, jag då fungerar min kombinerade kalender igen. Har upptäckt att det egentligen bara är en grupp som ställer till problemen. Den heter "Personal" och tillhör skolan "Professorn", den listas också först på vänstermarginalen. Om man tittar på listningen ser den lite fel ut med just den avdelningen också. Alltså, först kommer "Personal" som tillhör skolan "Professorn", efter denna kommer 3 grupper som tillhör skolan "OpenKvarken demoskola", sen så kommer ytterligare grupper som tillhör skolan "Professorn". Jag antar att listningen ska vara skola för skola. Som det är hos mig är skolan "Professorn" både först och sist. 

Nu till det konstiga. Loggar jag däremot in med Chrome eller Firefox så fungerar min kombinerade kalender hur bra som helst, oavsätt vilka grupper jag tillgång till för skolan. Alla kalender objekt som jag skapade i IE men aldrig såg i IE visas nu i Chrome.

/Fredrik

Fredrik Granström

Inlagt: 2009-11-26 12:54

Hej igen,

Om ni inte kan återupprepa felet hos er får ni givetvis tillgång till vår installation. För mig känns det ju som om java-scriptet fallerar för IE men funkar för FireFox/Chrome. Finns det work-around runt detta så skriv gärna det.

Mattias Hallin

Inlagt: 2009-11-27 15:35 Uppdaterat: 2009-11-27 15:39

Hej!

Vi har nyligen löst en bugg som möjligtvis skulle kunna vara i relation till problemet som du har. Det löser däremot inte ett eventuellt skriptfel vilket det inte bör vara då Sundsvalls kommun inte har rapporterat något problem gällande det under 2 månader som de kört Föräldramötet 2.0. Där använder användarna dessutom till 80% Internet Explorer. Däremot måste man naturligtvis i webbläsaren tillåta att javascript körs. Rapporterar IE ett skriptfel för din del?

Tänkte jag kunde klargöra lite kring den kombinerade kalendern. Om en användare är inlagd som resurs på en skola och lägger till en kalenderpost som skall gälla för någon speciell grupp i den skolan så kommer den inte att synas i den kombinerade kalendern för resursen. Däremot så kommer den att synas om resursen i fråga även är medlem i den specifika gruppen (Har den i menyn till vänster). Om kalenderposten däremot läggs in på skolnivå så skall den synas i den kombinerade kalendern för resursen (Bugg relaterad till detta löst i version 2.0.4, Ej paketerad ännu (Finns tillgänglig via Subversion repositoryt)).

Vad som också är viktigt att tänka på är att så fort man gjort en ändring av behörigheter/tillhörigher på användare så måste användaren som blivit ändrad logga ut och logga in igen för att ändringarna skall träda i kraft.

Vi kommer i början på nästa vecka paketera version 2.0.4 och lägga upp den på nedladdningssidan så får vi hoppas på att det löser ditt problem.

Mvh / Mattias

Fredrik Granström

Inlagt: 2009-11-30 09:50

Hej,

nej, inget script fel från IE. Det funkar ju ibland också, om jag inte är deltagare i så många grupper. Däremot funkar det alltid i FireFox. Som sagt, du kan få mitt inlogg och testa själv då jag förstår att det kan vara svårt att förstå om man inte kan återupprepa det på sin egen installation. 

Men vi avvaktar till den nya releasen är klar och testar om det blir någon skillnad. 

Mattias Hallin

Inlagt: 2009-11-30 10:09 Uppdaterat: 2009-11-30 10:11

Hej!

Nu finns version 2.0.4 att ladda hem på nedladdningssidan för Föräldramötet (foraldramotet.war). Har inte lyckats reproducera ditt problem men prova att uppdatera till 2.0.4 och se om det löser sig.

Mvh / Mattias

Fredrik Granström

Inlagt: 2009-12-02 11:31

Hej Mattias,

Vill du ha hjälp eller loggar så är det bara att säga till. 

/Fredrik

Fredrik Granström

Inlagt: 2009-12-04 12:12

Hej igen,

Har ni hittat någon anledning till varför felet dyker upp i IE och har ni i så fall någon idé om när det kan vara fixat?

/Fredrik